dilluns, 25 de maig del 2015

Valoració II

Fase 4 : Avaluació, reflexions i propostes de millora en el transcurs de tot el Pràcticum.


4.1 Descripció i valoració de la fase 2:

Objectius:
Reflexió sobre els mateixos:
- He anat aplicant el programa d'entrenament Glifing al grup de 5 alumnes previstos.
- El grau de millora de les seves dificultats lectores ha estat variable, depenent de les característiques de cadascú.
- La vessant emocional ha estat tinguda en compte per poder anar adequant les sessions ( si estaven cansats , o més dispersos aquell dia... o si les activitats programades eren molt nombroses aquell dia)
- S'ha anat realitzant una avaluació continua del seu progrés i s'ha anat adequant el programa d'entrenament als seus progressos.

1.Amb l'equip d'Avesedari.
Amb la tutora i l'equip del centre Avesedari s'han anat analitzant les dades obtingudes en les diferents sessions per anar-les modificant si calia.

Valoració:
Molt positiva i enriquidora, la comunicació ha estat molt fluïda, s'han contrastat les opinions per introduir els canvis. També he pogut participar en unes Jornades amb altres mestres, psicòlegs i psicopedagogs compartint les diferents experiències amb el mètode Glifing.

2. Amb l'equip directiu i les tutores de Cicle Inicial

S'han anat fent reunions per comentant com anaven les sessions i si constataven algun progrés en el desenvolupament de les activitats a l'aula , relacionades amb la lectura.

Em van demanar de realitzar unes pautes per poder ajudar millor a aquests alumnes, en una de les reunions , entre totes, vam acordar una sèrie de normes:

1. Donar més temps per llegir i fer els exercicis escrits.

2. Remarcar més els sons de les paraules a l'hora de fer els dictats.

3. Valorar l'esforç d'aquests alumnes en els seus progressos per petits que fossin.


Reflexió: El més important d'aquesta fase ha estat compartir , que tots els agents educatius es veiessin involucrats en el projecte. La valoració ha estat molt positiva, la informació ha estat bidireccional.

La clau continua sent : el treball col·laboratiu


3.Amb els alumnes
El treball amb ells ha estat individualitzat, adaptat al seu progrés. La relació amb ells ha anat canviant, s'ha anat creant un clima de confiança que ha ajudat al projecte; al començament es mostraven més tímids, alguns parlaven fluixet, els feia por equivocar-se i emmudien davant els errors. Actualment , quan estem arribant a la fase final, s'han obert més , abans de començar la sessió m'expliquen coses que els ha passat, fan bromes en la valoració final de cada sessió, com per exemple, em puntuen amb menys estrelles que ells dient que ells llegeixen més que jo; o ja comencen a valorar les sessions en si els ha agradat molt , ha estat “xula” o massa difícil aquell dia perquè no han guanyat ttotes les curses de cotxes.

4. El mètode Glifing: el programa i el suport tècnic

No hi ha hagut cap incidència, s'ha portat a terme sense cap problema. El programa permet consultar en tot moment els resultats, comparar-los, veure el progrés, modificar l'ordre de les sessions,interrompre-les i continuar-les en un altre moment repetir-les si cal...

Compte també amb suport en cas d'incidències, com ara, no poder guardar bé una sessió . En tot aquest període no he tingut necessitat d' utilitzar-lo.

5. Final de la fase
Aquesta fase acaba el dia 29 d'aquest mes, aleshores realitzaré les proves d'avaluació inicial del nivell lector i els podré comparar amb els resultats de l'Avaluació realitzada al desembre.

Aleshores podré avaluar el projecte portat a terme respecte als alumnes i respecte a la meva pròpia tasca.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada