Fase
4 : Avaluació, reflexions i propostes de millora en el transcurs de
tot el Pràcticum.
4.1
Descripció i valoració de la fase 2:
Objectius:
Reflexió
sobre els mateixos:
-
He anat aplicant el
programa d'entrenament Glifing al
grup de 5 alumnes previstos.
-
El grau de millora de
les seves dificultats lectores ha estat variable, depenent de les
característiques de cadascú.
-
La vessant emocional
ha estat tinguda en compte per poder anar adequant les sessions ( si
estaven cansats , o més dispersos aquell dia... o si les activitats
programades eren molt nombroses aquell dia)
-
S'ha anat realitzant una avaluació
continua del seu progrés
i s'ha anat adequant el programa d'entrenament als seus progressos.
1.Amb
l'equip d'Avesedari.
Amb
la tutora i l'equip del centre Avesedari s'han
anat analitzant
les dades obtingudes en les
diferents sessions per anar-les modificant si calia.
Valoració:
Molt positiva i
enriquidora, la comunicació ha estat molt fluïda, s'han contrastat
les opinions per introduir els canvis. També he pogut participar en
unes Jornades amb altres mestres, psicòlegs i psicopedagogs
compartint les diferents experiències amb el mètode Glifing.
2.
Amb l'equip directiu i les
tutores de Cicle Inicial
S'han
anat fent reunions per comentant com anaven les sessions i si
constataven algun progrés en el desenvolupament de les activitats a
l'aula , relacionades amb la lectura.
Em
van demanar de realitzar unes pautes per poder ajudar millor a
aquests alumnes, en una de les reunions , entre totes, vam acordar
una sèrie de normes:
1.
Donar més temps per llegir i fer els exercicis escrits.
2.
Remarcar més els sons de les paraules a l'hora de fer els dictats.
3.
Valorar l'esforç d'aquests alumnes en els seus progressos per petits
que fossin.
Reflexió:
El més important d'aquesta
fase ha estat compartir , que
tots els agents educatius es veiessin involucrats en el projecte.
La valoració ha estat molt
positiva, la informació ha estat bidireccional.
La
clau continua sent :
el treball col·laboratiu
3.Amb
els alumnes
El
treball amb ells ha estat individualitzat, adaptat al seu progrés.
La relació amb ells ha anat canviant, s'ha anat creant un clima de
confiança que ha ajudat al projecte; al començament es mostraven
més tímids, alguns parlaven fluixet, els feia por equivocar-se i
emmudien davant els errors. Actualment , quan estem arribant a la
fase final, s'han obert més , abans de començar la sessió
m'expliquen coses que els ha passat, fan bromes en la valoració
final de cada sessió, com per exemple, em puntuen amb menys
estrelles que ells dient que ells llegeixen més que jo; o ja
comencen a valorar les sessions en si els ha agradat molt , ha estat
“xula” o massa difícil aquell dia perquè no han guanyat ttotes
les curses de cotxes.
4.
El mètode Glifing: el
programa i el suport tècnic
No
hi ha hagut cap incidència, s'ha portat a terme sense cap problema.
El programa permet consultar en tot moment els resultats,
comparar-los, veure el progrés, modificar l'ordre de les
sessions,interrompre-les i continuar-les en un altre moment
repetir-les si cal...
Compte
també amb suport en cas d'incidències, com ara, no poder guardar
bé una sessió . En tot aquest període no he tingut necessitat d'
utilitzar-lo.
5. Final
de la fase
Aquesta
fase acaba el dia 29 d'aquest mes, aleshores realitzaré les proves
d'avaluació inicial del nivell lector i els podré comparar amb els
resultats de l'Avaluació realitzada al desembre.
Aleshores
podré avaluar el projecte portat a terme respecte als alumnes i
respecte a la meva pròpia tasca.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada