Sessions dels alumnes de 1r :
Nom i nombre | Objectius | Consisteixen en: | Criteri d'assoliment : |
Manel : 10 sessions | - Provocar la mecànica sil·làbica |
Introdueixen
una sola consonant, presentant-la separadament de la vocal i
després unida per facilitar el pas de la lectura de lletra
separada a la unió de lletres.
Jocs
que porten a la lectura de mots monosíl·labs i cerca dels
mateixos per diferenciar-los d'altres.
|
Quan els nens que no podien ajuntar lletres ho fan. |
Manel Nemo : 13 sessions | -
Provocar la mecànica sil·làbica. - Treballar la memòria de treball fonològica. - Millorar la capacitat d'atenció |
Igual que les anteriors i afegint activitats tipus Memory (taulell de paraules amagades i han d'anar girant i clicant de dues en dues fins trobar les parelles); es mostren dos taulells a la vegada i han d'identificar mots repetits en els dos taulells .. | Quan milloren la seva capacitat de memòria de treball |
Iden – Thor : 60 sessions | -
Reconèixer ràpidament la grafia presentada. - Identificar àgilment les consonants |
Es van barrejant les combinacions:
vocal-consonant/ consonant-vocal/ consonant – vocal- consonant Cada consonant es treballa en tres sessions consecutives |
Quan aconsegueixen llegir síl·labes |
Monemo | -
Reforçar la lectura de paraules curtes. - Reforçar la memòria de treball fonològica. |
Aquestes sessions es van intercalant amb les anteriors d' Iden Thor, per a treballar l' automatització de les grafies no ambigües. | Quan aconsegueixen llegir paraules bisíl·labes |
Speech rate | -
Vocalitzar bé - Millorar la velocitat lectora |
Exercicis on repeteixen les paraules vocalitzant exageradament com ho farien els actors de teatre; s'ha de llegir i pronunciar el més ràpid possible 5 vegades seguides. | No s'avalua, es realitza com a activitat complementària. |
A més a més, en cada sessió tenen activitats lúdiques com la cursa de cotxes en la que el cotxe vermell representa al nen i l'altre , el cotxe blau, l'ordinador; el nen va llegint i cada cop que llegeix bé va avançant i si guanya la cursa rep un feedback, apareix en Glif , el personatge que l'acompanya en totes les sessions , a dalt del podi , i si perd la cursa apareix la Sira com a guanyadora i en Glif en segon lloc. Els dos sempre somrients perquè s'alegren que ha guanyat el seu amic, d'aquesta manera es treballa que no sempre es guanya i que ens alegrem que guanyi un amic.
L'altra activitat lúdica és fer esclatar bombolles , han de llegir la paraula de cada bombolla i clicar les que tenen determinada lletra , o les que acaben en una vocal, un consonant determinada.... En aquesta els nens no competeixen , només guanyen punts.
Aclariment : No tots els nens fan les mateixes activitats ni en el mateix ordre, cadascú té el seu propi itinerari, però pel seu percentil les activitats que van realitzant pertanyen als paquets de sessions esmentats en el quadre.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada