dimecres, 13 de maig del 2015

FASE 2 : SESSIONS D'ENTRENAMENT 2

En les sessions es treballen aspectes que conformen el procés d'automatització de la lectura : la consciència fonològica, la decodificació, la segmentació , el reconeixement de les grafies, l'atenció, la memòria.... Les activitats estan dissenyades per anar treballant cada cop cadascun d'aquests aspectes en més intensitat que els altres.  Aquestes sessions estan agrupades en el que s'anomenen paquets i cada grup té un nom, són les següents:
Sessions dels alumnes de 1r :


Nom i nombre Objectius Consisteixen en: Criteri d'assoliment :
Manel : 10 sessions - Provocar la mecànica sil·làbica
Introdueixen una sola consonant, presentant-la separadament de la vocal i després unida per facilitar el pas de la lectura de lletra separada a la unió de lletres.
Jocs que porten a la lectura de mots monosíl·labs i cerca dels mateixos per diferenciar-los d'altres.
Quan els nens que no podien ajuntar lletres ho  fan.
Manel Nemo : 13 sessions - Provocar la mecànica sil·làbica.

- Treballar la memòria de treball fonològica.

- Millorar la capacitat d'atenció
Igual que les anteriors i  afegint activitats tipus Memory (taulell de paraules amagades i han d'anar girant i clicant de dues en dues fins trobar les parelles); es mostren dos taulells a la vegada i han d'identificar mots repetits en els dos taulells .. Quan milloren la seva capacitat de memòria de treball
Iden – Thor : 60 sessions - Reconèixer ràpidament la grafia presentada.

- Identificar àgilment les consonants
Es van barrejant les combinacions: vocal-consonant/ consonant-vocal/ consonant – vocal- consonant

 Cada consonant es treballa en tres sessions consecutives
Quan aconsegueixen llegir síl·labes
Monemo - Reforçar la lectura de paraules curtes.

-  Reforçar   la memòria de treball fonològica.
Aquestes sessions es van intercalant amb les anteriors d' Iden Thor, per a treballar l' automatització de les grafies no ambigües. Quan aconsegueixen llegir paraules bisíl·labes
Speech rate - Vocalitzar bé

- Millorar la velocitat lectora
Exercicis on repeteixen les paraules vocalitzant exageradament com ho farien els actors de teatre; s'ha de llegir i pronunciar el més ràpid possible 5 vegades seguides. No s'avalua, es realitza com a activitat complementària.

A més a més, en cada sessió tenen activitats lúdiques com la cursa de cotxes en la que el cotxe vermell representa al nen i l'altre , el cotxe blau, l'ordinador; el nen va llegint i cada cop que llegeix bé va avançant i si guanya la cursa rep un feedback, apareix en Glif , el personatge que l'acompanya en totes les sessions , a dalt del podi , i si perd la cursa apareix la Sira com a guanyadora i en Glif en segon lloc. Els dos sempre somrients perquè s'alegren que ha guanyat el seu amic, d'aquesta manera es treballa que no sempre es guanya i que ens alegrem que guanyi un amic.

L'altra activitat lúdica és fer esclatar bombolles , han de llegir la paraula de cada bombolla i clicar les que tenen determinada lletra , o les que acaben en una vocal, un consonant determinada.... En aquesta els nens no competeixen , només guanyen punts.

Aclariment : No tots els nens fan les mateixes activitats ni en el mateix ordre, cadascú té el seu propi itinerari, però pel seu percentil les activitats que van realitzant pertanyen als paquets de sessions esmentats en el quadre.






Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada