Després
d'assistir a la jornada de l'altre dia i portant a terme el projecte
; i coneixent de més a prop el Mètode Glifing pel fet de portar-lo a
la pràctica i analitzant els resultats que s'estan obtenint m'ha fet
adonar la importància de valorar l'esforç i la importància de la
motivació dels alumnes.
Tot
això ho he relacionat i comparat amb els estudis de la doctora en
Psicologia Carol Dweck, professora de la Universitat
d'Standford (EEUU).
Mètode Glifing | Doctora Carol Dweck |
Es basa en la plasticitat cerebral | La intel·ligència pot créixer i desenvolupar-se, no és innata .Quan els nens aprenen el cervell canvia |
Amb esforç , constància i treball constant es pot millorar | La capacitat d'aprendre no és fixa, es pot canviar amb l'esforç |
Motivar i encoratjar als alumnes | Elogiar el procés en el qual el nen s'involucra |
Breu
ressenya de les seves idees:
La
doctora Carol Dweck investiga “la mentalitat del desenvolupament”,
la idea de que es pot augmentar la capacitat del nostre cervell
per aprendre i resoldre problemes. La seva idea principal és que
l'èxit o el fracàs no depenen tant de la capacitat innata com de la
disposició mental davant la pròpia capacitat i talent.
Segons
les seves idees s'ha d'elogiar el procés en el qual el nen s'involucra, el
seu esforç, les seves estratègies, el seu enfocament i la seva constància en el seu progrés
Per
tant penso que com a psicopedagogs s'ha de transmetre, mitjançant l' assessorament, als docents i altres agents educatius la importància de valorar als
alumnes i com motivar-los amb crítica constructiva, motivar.los
perquè creguin en ells mateixos.
Els docents i altres agents
educatius han de tenir un paper més d'educadors – orientadors que
no pas de font d'informació. Han d'acompanyar als alumnes , en el
seu procés d'aprenentatge.
Us deixo a l'apartat "Enllaços interessants" l'enllaç amb un video de Carol Dweck on explica les seves idees i experiències:
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada