divendres, 22 de maig del 2015

Reflexions


Després d'assistir a la jornada de l'altre dia i portant a terme el projecte ; i coneixent de més a prop el Mètode Glifing pel fet de portar-lo a la pràctica i analitzant els resultats que s'estan obtenint m'ha fet adonar la importància de valorar l'esforç i la importància de la motivació dels alumnes.

Tot això ho he relacionat i comparat amb els estudis de la doctora en Psicologia Carol Dweck,  professora de la Universitat d'Standford (EEUU).


Mètode Glifing Doctora Carol Dweck
Es basa en la plasticitat cerebral La intel·ligència pot créixer i desenvolupar-se, no és innata .Quan els nens aprenen el cervell canvia
Amb esforç , constància i treball constant es pot millorar La capacitat d'aprendre no és fixa, es pot canviar amb l'esforç
Motivar i encoratjar als alumnes Elogiar el procés en el qual el nen s'involucra

Breu ressenya de les seves idees:

La doctora Carol Dweck investiga “la mentalitat del desenvolupament”, la idea de que es pot augmentar la capacitat del nostre cervell per aprendre i resoldre problemes. La seva idea principal és que l'èxit o el fracàs no depenen tant de la capacitat innata com de la disposició mental davant la pròpia capacitat i talent.

Segons les seves idees s'ha d'elogiar el procés en el qual el nen s'involucra, el seu esforç, les seves estratègies, el seu enfocament i la seva constància en  el seu progrés

Per tant penso que com a psicopedagogs s'ha de transmetre, mitjançant l' assessorament,  als docents i altres agents educatius la importància de valorar als alumnes i com motivar-los amb crítica constructiva, motivar.los perquè creguin en ells mateixos.

 Els docents i altres agents educatius han de tenir un paper més d'educadors – orientadors que no pas de font d'informació. Han d'acompanyar als alumnes , en el seu procés d'aprenentatge.

 Us deixo a l'apartat "Enllaços interessants" l'enllaç amb un video de Carol Dweck on  explica les seves idees i experiències:



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada