El
Mètode Glifing es basa en la plasticitat cerebral
i
aquest fet m'ha portat a investigar més sobre el tema, i he conegut
la
neuroeducació,
una nova disciplina que té com a objectiu
: optimitzar els processos d'ensenyament-aprenentatge basant-se en els
coneixements que tenim sobre el funcionament del cervell humà..
Aquest un
nou paradigma en educació es
basa
en la plasticitat cerebral, el nostre cervell és plàstic, molt
més mal·leable del que es pensava,
pot generar noves neurones i
està
en un procés d'adaptació continua i això és el que permet
aprendre durant tota la vida.
Si
aquest fet es pot transmetre als nens, transmetre
que
les seves habilitats personals poden desenvolupar-se, aconseguiran
crear el que Carol Dweck anomena “mentalitat
de creixement”
,
la qual els permetrà progressar i millorar els seus resultats
acadèmics i el seu aprenentatge.
Aquesta
informació constitueix un element motivador
molt important per els alumnes. Quan als alumnes se'ls explica que el
que faran en les sessions del
mètode Glifing serà
com un entrenament ells es veuen motivats i “creuen en ells”, el
seu esforç i la constància mostren el seu avanç, i això els
motiva cada cop més.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada