diumenge, 3 de maig del 2015

Neuroeducació

El Mètode Glifing es basa en la plasticitat cerebral i aquest fet m'ha portat a investigar més sobre el tema, i he conegut la neuroeducació, una nova disciplina que té com a objectiu : optimitzar els processos d'ensenyament-aprenentatge basant-se en els coneixements que tenim sobre el funcionament del cervell humà.. Aquest un nou paradigma en educació es basa en la plasticitat cerebral, el nostre cervell és plàstic, molt més mal·leable del que es pensava, pot generar noves neurones i està en un procés d'adaptació continua i això és el que permet aprendre durant tota la vida.

Si aquest fet es pot transmetre als nens, transmetre que les seves habilitats personals poden desenvolupar-se, aconseguiran crear el que Carol Dweck anomena “mentalitat de creixement” , la qual els permetrà progressar i millorar els seus resultats acadèmics i el seu aprenentatge.

Aquesta informació constitueix un element motivador molt important per els alumnes. Quan als alumnes se'ls explica que el que faran en les sessions del mètode Glifing serà com un entrenament ells es veuen motivats i “creuen en ells”, el seu esforç i la constància mostren el seu avanç, i això els motiva cada cop més.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada