EL
DIA DE LES EXPERIÈNCIES I LES RESPOSTES DEL MÈTODE GLIFING
Avui
he assistit a aquesta jornada i ha estat realment interessant.
Descripció
La introducció l'ha fet la Montserrat García, la meva tutora del centre del Pràcticum, com a directora d'Avesedari i del Mètode Glifing.
El
contingut de la jornada ha estat explicar experiències de la mà de
professionals dels diferents àmbits que treballen amb Glifing. El ventall de participants ha estat força ampli: psicòlegs, psicopedagogs, mestres d'infantil i de primària, mestres d'escoles d'educació especial, professors de secundària...
Qui i què han compartit?
-
Mestres d' Educació Infantil : les activitats Prèvies de Lectura,
com enforteixen les funcions executives i preparen per aprendre a
llegir.
“Quan
treballem pre - lectura estem treballant el gust per les lletres”
-
Mestres de suport : El Glifing a l'aula de reforç com a element
motivador dels alumnes amb dificultats d'aprenentatge.
-
Mestres de Primària de Cicle Inicial: Experiències de Glifing amb
parelles lectores (creades per nivell lector i bona connexió). 1
entrenador + 1 entrenat = 2 entrenaments.
Quins
beneficis reporta? A més a més de millorar la capacitat lectora ,
autonomia, respecte, responsabilitat, flexibilitat, col·laboració,
acceptació, aprenentatge entre iguals...
-
Psicopedagog d'un centre de primària i secundària, el cap
d'estudis i mestres de primària del centre : els Apadrinaments lectors entre
alumnes de cicle superior i alumnes de cicle inicial.
-
Directora i mestres d'un centre d'educació especial : Glifing per a
tots a l'educació especial, com a eina per millorar la lectura a
nivell de primària i a nivell de secundària.
“
Els
hi dóna seguretat i milloren la lectura, la comprensió i
l'autoestima”.
-
Professor de secundària:
Recuperem el tren de la
lectura a 1r
d 'ESO.
“Quan
alguns alumnes arriben a l'ESO porten una motxilla ben carregada ,
són conscients de les seves dificultats i el mètode Glifing és
una eina que els pot ajudar i donar oxigen”
-
Directora d'un gabinet
psicopedagògic:
“El
mètode Glifing permet ajustar al màxim el camí de la reeducació
de la lectura amb criteris objectius analitzats dia a dia”
“
El
professional pot tenir en compte les dificultats del nen i el seu
camí d'evolució, però també la seva motivació i el seu estat
emocional o vital per tal de fer un vestit totalment a mida de les
seves necessitats”
col·loqui.
Valoració
personal
Totes
les participacions han estat acompanyades per vídeos on es podien
veure els veritables protagonistes en acció: els nens i nenes amb
dificultats d'aprenentatge de la lectura realitzant diferents activitats
Glifing. Tal com ha dit la meva tutora del Pràcticum , la Montserrat
Garcia en la introducció : " hauríem de
canviar la paraula dificultats per la paraula diferència, cadascú té una manera diferent d'aprendre”.
I
jo, comparteixo aquesta afirmació , cada nen té un camí
d'aprenentatge que hem de respectar i quan portem a terme el mètode
Glifing, es parteix del punt on ell es troba ( el seu perfil lector) i valorem
al lloc on arriba, sigui quin sigui, i el temps que triguin; sempre valorant el seu esforç, la seva feina constant i
perseverant. Encara que els nens ho fan d'una manera lúdica i engrescadora , agraeixen el reconeixement del seu treball i el nostre encoratjament.
Un
altre punt amb el que estic d'acord de tot el que s'ha parlat és que es creen vincles amb els nens, quan fan les activitats surt
el seu nom, així doncs ell/a fan unes activitats només per a ells.
Però el més important és que no ho fan sols, estan acompanyats per un entrenador, i aquest
acompanyament proper els transmet confiança, suport, respecte. Sentiments dels que de vegades mostra mancances.
M'ha
agradat assistir-hi, com a psicopedagoga va bé conèixer d'altres
experiències, compartir amb altres agents educatius els
dubtes, els resultats , les dificultats... m'he adonat de que aquest
mètode és realment flexible, es pot adaptar a nombroses situacions
, a diferents nivells, i el més important, a cada manera d'aprendre.
Ha estat una experiència molt enriquidora.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada