Com és una sessió?
En primer lloc, vaig a buscar a
l'alumne que ha de realitzar la sessió i anem a l'espai destinat a
fer-la. Ens seiem davant de l'ordinador còmodament i abans de començar-la parlem una mica. Al començament era jo la que iniciava la conversa però ara, com ja
portem bastants sessions, són ells que espontàniament m'expliquen
coses, com per exemple:
- La N. ; “...saps què,
estic molt contenta, aniré de colònies, és la primera vegada que
vaig, la meva mare m'ha dit que m'ho mereixo perquè m'he esforçat
molt a l'escola i ho faig molt bé...”
- En K. : “vaig anar a
Calafell però no em van deixar banyar...només els peus”
Va bé que es
relaxin i estiguin tranquils abans de començar la sessió, aquestes
petites converses ja són una rutina. En aquestes edats, les rutines
serveixen per donar-lis tranquil·litat, saben les passes a seguir i
que faran . No hi ha cosa que els inquieti més que no saber que
passarà.
Avui us explicaré una
sessió amb la Nerea de 1r a tall d'exemple, per
ensenyar-vos de com es treballa amb el mètode Glifing.
1.A la pantalla
surt un resum del que es farà aquell dia. La sessió d'avui és del
grup Identhor i consisteix en :
Monosíl·labs : CVC
VCV CJ AOU . Introducció bisíl·labs: CVCV
L'anècdota és del
D. , sempre la llegeix en veu alta i torna la salutació dient :
“Hola Glif”, que és el personatge conductor del Mètode.
3. I comencen les
activitats , primer surt la pantalla que dóna les instruccions, jo
els hi llegeixo i els hi explico; i després ja comença.
La primera
d'avui és una de Speechrate, és a dir , una de gimnàstica per a la
boca.
Ha de repetir cinc vegades, el més ràpid que pugui, unes parelles
de paraules. Primer els hi llegeixo jo ( perquè la pronunciació
sigui correcta) i després ho fa ella.
Us mostro una de les parelles de paraules.
4. Tres activitats de
lectura i de decisió en taulell:
4.1 Clica només si
comença per “gu”
4.2 Clica només si
acaba en “c”. Un exemple:
4.3 Clica només
si té la lletra “u”
5 Iguals? Es
tracta d'una activitat de decisió: Ha de llegir i dir si les dues paraules són iguals o no.
6. Relacionar
paraules. En aquesta activitat les paraules es presenten en dos
taulells, ha de relacionar seguint la instrucció : Relaciona les
paraules que són iguals
7. Rima, també es tracta d'una activitat de llegir i decidir , en aquest cas si la
última paraula rima amb l'anterior.
8.Llegir no
paraules en lectura lliscant.En format de llista lliscant de no
paraules, la paraula que s'ha de llegir esta resaltada amb una
franja groga. Si triga molt a llegir la paraula apareix la imatge
d'en Glif pensant i quan acaba surt en Glif amb el polze amunt per
felicitar que s'ha acabat l'activitat.
9 - 10. Dues
activitats seguides de “Cursa de cotxes” , guanya't a tu mateix.
És una activitat que els hi agrada molt, posen els cinc sentits a
l'hora de fer-la per guanyar, és activitat molt engrescadora.
11. Bombolles. No
es tracta d'una activitat de competició sinó que al llegir guanya
punts i vides. Es tracta de llegir i clicar les bombolles.
12. Adéu i
autoavaluació
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada