dimecres, 20 de maig del 2015

FASE 2 :SESSIONS D'ENTRENAMENT 4

Com és una sessió?

En primer lloc, vaig a buscar a l'alumne que ha de realitzar la sessió i anem a l'espai destinat a fer-la. Ens seiem davant de l'ordinador còmodament i abans de començar-la parlem una mica.  Al començament era jo la que iniciava la conversa però ara, com ja portem bastants sessions, són ells que espontàniament m'expliquen coses, com per exemple:

- La N. ; “...saps què, estic molt contenta, aniré de colònies, és la primera vegada que vaig, la meva mare m'ha dit que m'ho mereixo perquè m'he esforçat molt a l'escola i ho faig molt bé...”

- En K. : “vaig anar a Calafell però no em van deixar banyar...només els peus”

Va bé que es relaxin i estiguin tranquils abans de començar la sessió, aquestes petites converses ja són una rutina. En aquestes edats, les rutines serveixen per donar-lis tranquil·litat, saben les passes a seguir i que faran . No hi ha cosa que els inquieti més que no saber que passarà.

Avui us explicaré una sessió amb la Nerea de 1r a tall d'exemple, per ensenyar-vos de com es treballa amb el mètode Glifing.

1.A la pantalla surt un resum del que es farà aquell dia. La sessió d'avui és del grup Identhor i consisteix en :
Monosíl·labs :  CVC VCV CJ AOU . Introducció bisíl·labs: CVCV

2. La següent pantalla és la de Hola!, la salutació personal que reben cada dia.



L'anècdota és del D. , sempre la llegeix en veu alta i torna la salutació dient : “Hola Glif”, que és el personatge conductor del Mètode.

3. I comencen les activitats , primer surt la pantalla que dóna les instruccions, jo els hi llegeixo i els hi explico; i després ja comença. 

 La primera d'avui és una de Speechrate, és a dir , una de gimnàstica per a la boca. 





Ha de repetir cinc vegades, el més ràpid que pugui, unes  parelles de paraules.  Primer els hi llegeixo jo ( perquè la pronunciació sigui correcta) i després ho fa  ella.

Us mostro una de les parelles de paraules.




4. Tres activitats de lectura i de decisió en taulell:

4.1 Clica només si comença per “gu”

4.2 Clica només si acaba en “c”. Un exemple:












4.3 Clica només si té la lletra “u”


5 Iguals? Es tracta d'una activitat de decisió:  Ha de llegir i dir si les dues paraules són iguals o no.



6. Relacionar paraules. En aquesta activitat les paraules es presenten en dos taulells, ha de relacionar seguint la instrucció : Relaciona les paraules que són iguals






7. Rima, també es tracta d'una activitat de llegir i decidir , en aquest cas si la última paraula rima amb l'anterior.

8.Llegir no paraules en lectura lliscant.En format de llista lliscant de no paraules, la paraula que s'ha de llegir esta resaltada amb una franja groga. Si triga molt a llegir la paraula apareix la imatge d'en Glif pensant i quan acaba surt en Glif amb el polze amunt per felicitar que s'ha acabat l'activitat.


9 - 10. Dues activitats seguides de “Cursa de cotxes” , guanya't a tu mateix. És una activitat que els hi agrada molt, posen els cinc sentits a l'hora de fer-la per guanyar, és activitat molt engrescadora.






11. Bombolles. No es tracta d'una activitat de competició sinó que al llegir guanya punts i vides. Es tracta de llegir i clicar les bombolles.







12. Adéu i autoavaluació



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada