dimecres, 13 de maig del 2015

FASE 2 : SESSIONS D'ENTRENAMENT 1


Com ja he dit en altres entrades, cada nen /a que realitza l'entrenament lector té assignades unes sessions adequades al seu perfil lector.

Cada sessió està composta d'un nombre variable d'activitats que s'adapten a les característiques i objectius proposats per a l'entrenament. A 'hora de portar-lo a terme m'he adonat que realment és un mètode molt flexible : la sessió pot modificar-se en el transcurs de la mateixa , tornant a repetir una activitat les vegades que calgui, o bé saltar-ne una; es pot deixar la sessió a mitges i reprendre-la en un altre moment en el punt on s'havia deixat,; canviar-la per una altra més adient...... tot depenent de l'actitud que mostren en aquell moment el nen o nena entrenat... . El que si voldria destacar és el format lúdic que tenen les activitats perquè siguin motivadores a l'hora de realitzar-les.

Ara bé, amb quines actituds m'he trobat?

La N. al començament es mostrava molt tímida i llegia amb veu molt fluixeta, quan li preguntava alguna cosa abans de començar la sessió, com per exemple, que havia fet el cap de setmana o a que li agradava jugar contestava amb monosíl·labs; conforme hem anat avançant s'ha mostrat cada cop més segura i explica més coses, es mostra contenta.

L' A. ,sempre contenta i segura ; el que més em va sorprendre va ser el dia que a l' acabar em va dir : "gràcies", i la cara se li va il·luminar. Posa molt interès en fer-ho cada cop millor.

De vegades, en K. s' ha mostrat ansiós o de vegades la L. insegura i en D. molt   insegur i quan li costa molt fa dues coses,  o bé comença a explicar alguna cosa que no ve al cas o calla i no vol dir res més. Però conforme va avançant, a poc a poc, es va animant.

Aquests nens ho passen malament, pateixen en ser conscients dels errors comesos o bé, amb la dificultats de l'activitat a realitzar, dubten, tenen por de fer-ho malament.... aleshores, el que he fet ha estat adaptar-lis les sessions ometent pantalles difícils, o els he ajudat en la lectura o bé hem deixat la sessió per l'endemà... però abans d'acomiadar-los sempre hem tingut una petita xerrada per rminimitzar la tensió, els he motivat i encoratjat dient-lis que s'estan esforçant molt , amb paraules de suport i ànims deixant la sessió per l'endemà.

De mica en mica, han anat guanyant en seguretat, confiança i motivació; i aquesta predisposició s'ha reflectit en una millora , en alguns considerable, de la seva competència lectora.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada