Com
ja he dit en altres entrades, cada nen /a que realitza l'entrenament
lector té assignades unes sessions adequades al seu perfil lector.
Cada
sessió està composta d'un nombre variable d'activitats que
s'adapten a les característiques i objectius proposats per a
l'entrenament. A
'hora de portar-lo
a terme m'he
adonat que realment és un mètode
molt flexible : la
sessió pot modificar-se
en el transcurs de la mateixa , tornant
a
repetir una activitat les
vegades que calgui,
o
bé saltar-ne
una; es
pot deixar la
sessió a
mitges i
reprendre-la en un altre moment en
el punt on s'havia deixat,; canviar-la per una altra més
adient...... tot depenent
de
l'actitud que
mostren en aquell moment el
nen o
nena
entrenat... .
El
que si voldria destacar és el
format
lúdic
que tenen les activitats perquè
siguin motivadores a l'hora de realitzar-les.
La N. al començament es mostrava molt tímida i llegia amb veu molt fluixeta, quan li preguntava alguna cosa abans de començar la sessió, com per exemple, que havia fet el cap de setmana o a que li agradava jugar contestava amb monosíl·labs; conforme hem anat avançant s'ha mostrat cada cop més segura i explica més coses, es mostra contenta.
L' A. ,sempre contenta i segura ; el que més em va sorprendre va ser el dia que a l' acabar em va dir : "gràcies", i la cara se li va il·luminar. Posa molt interès en fer-ho cada cop millor.
De vegades, en K. s' ha mostrat ansiós o de vegades la L. insegura i en D. molt insegur i quan li costa molt fa dues coses, o bé comença a explicar alguna cosa que no ve al cas o calla i no vol dir res més. Però conforme va avançant, a poc a poc, es va animant.
Aquests nens ho passen malament, pateixen en ser conscients dels errors comesos o bé, amb la dificultats de l'activitat a realitzar, dubten, tenen por de fer-ho malament.... aleshores, el que he fet ha estat adaptar-lis les sessions ometent pantalles difícils, o els he ajudat en la lectura o bé hem deixat la sessió per l'endemà... però abans d'acomiadar-los sempre hem tingut una petita xerrada per rminimitzar la tensió, els he motivat i encoratjat dient-lis que s'estan esforçant molt , amb paraules de suport i ànims deixant la sessió per l'endemà.
De mica en mica, han anat guanyant en seguretat, confiança i motivació; i aquesta predisposició s'ha reflectit en una millora , en alguns considerable, de la seva competència lectora.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada